Príručka chudnutia pre ženy po 50-ke (druhá časť)

Poznámka: Toto je druhá časť príbehu, ako som vytvárala príručku chudnutia pre ženy po 50-ke. Predchádzajúcu časť príbehu si môžete prečítať v tomto článku a poslednú časť zase v tomto článku. Medzičasom už bola kniha vydaná a môžete si ju zakúpiť na Martinuse.


Dnes mám pre vás skvelú správu! Po roku testovania, vylepšovania a tvorby celého obsahu tejto príručky prichádza moment, kedy sa hotová verzia dostane do kníhkupectiev – a to už 7. januára 2019.

Priblížme si v rýchlosti, ako sa mi podarilo za posledný rok prejsť od nápadu, cez testovanie, až po skvelý finálny produkt.

Vytvorenie prototypu

Na základe výzvy v prvej časti príbehu o vytváraní príručky sa mi ozvalo mnoho čitateliek, ktoré mali záujem zapojiť sa do testovania prototypu.

Dostala som desiatky emailov, za ktoré vám srdečne ďakujem. Aj keď by som si želala, aby ste sa mohli na testovaní zúčastniť všetky, mohla som z logistických dôvodov rozposlať iba dvadsať kusov a jeden bonusový. Takže nakoniec ich bolo 21, čo je pekné šťastné číslo 🙂

Zaujímavé je, že každé krstné meno je iné (okrem Katky a Kataríny). Ešte raz teda gratulujem týmto smelým ženám, ktorým som prototyp príručky pred mesiacmi poslala na vyskúšanie a ďakujem im za spätnú väzbu:

  1. Eva R.
  2. Ivana U.
  3. Jana D.
  4. Ľubica B.
  5. Edita M.
  6. Ingrid C.
  7. Danica Š.
  8. Ľudmila U.
  9. Dagmar A.
  10. Maja K.
  11. Soňa B.
  12. Marta G.
  13. Dana B.
  14. Katka K.
  15. Beáta R.
  16. Danka L.
  17. Renáta Č.
  18. Jana U.
  19. Monika F.
  20. Iveta R.
  21. Katarína R.

Boli ste prvými ženami, ktoré pomocou príručky chudnutia pre ženy po 50-ke vykročili na ceste za znížením váhy a zvýšením energie.

Prototyp príručky, ktorý som týmto vybraným čitateľkám poslala, bol v rannom štádiu tvorby a spoločne sme našli rôzne štylistické aj gramatické chyby:

Editovanie textu a rozloženia

Hovorili sme o náplni, metodike a samotnom systéme zapisovania jedál:

Testovanie metodiky zapisovania jedla pre chudnutie

Rovnako sme zvažovali aj obálku. Vyberali sme spomedzi týchto prvotných návrhov. Nakoniec sme vybrali takúto verziu pre tlač prototypu:

Návrh prednej a zadnej strany obálky pre prototyp

Obálka finálnej verzie sa však od prototypu podstatne líši, pretože spätná väzba ukázala, že by to malo vyzerať veselšie a farebnejšie. V budúcej časti tohto príbehu vám preto predstavím konečnú verziu.

Ako vidíte, spätná väzba bola pre mňa nesmierne dôležitá. Vďaka rozmanitým pripomienkam a nápadom sa mi teraz podarilo vytvoriť finálnu verziu príručky, ktorá si zo všetkého zobrala to najlepšie a teraz vyzerá aj funguje naozaj skvele! Ukážeme si ju v nasledujúcej časti tohto príbehu. Teraz si však ešte povedzme o myšlienke, vďaka ktorej vznikala náplň samotnej príručky.

Ako vznikal obsah príručky chudnutia pre ženy po 50-ke

S čím viac ľuďmi o tom hovorím, tým viac je jasné, že táto príručka sa musí výrazne odlišovať od tých súčasných na trhu, pretože v kníhkupectvách je už dobrých stravovacích zápisníkov viac než dosť.

Naozaj je z čoho si vyberať a to je v poriadku. Každý si môže nájsť, čo mu vyhovuje. Preto sa ani nesnažím vytvárať niečo podobné.

Práve naopak – budem sa stavať spracovaniu tejto príručky z celkom nového pohľadu.

V čom teda bude moja príručka lepšia od súčasných titulov v kníhkupectvách?

Odpoveďou na základe spätnej väzby čitateliek, ktoré už mali možnosť si vyskúšať prototyp, je unikátna kombinácia medzi stravovacím zápisníkom a motivačnými príbehmi.

Systém je vytvorený tak, aby ste sa zamerali na presne stanovený cieľ (schudnúť dve kilá) v určenom čase (4 týždne). Takéto vyjadrenie zvládnuteľného cieľa a krátkeho časového ohraničenia bolo prijaté veľmi nadšene a vyzerá, že to funguje naozaj výborne.

Čitateľky mi potvrdili presne to, čo sama viem z vlastných skúseností – aby nám nadšenie nevyprchalo, musí byť deň po dni rovnako zaujímavý a motivujúci ako samotný konečný výsledok.

Preto potrebujeme neustále nové podnety a povzbudenie. Zároveň si treba interaktívnym spôsobom opakovať, čo chceme dosiahnuť a aký pre to máme dôvod.

Keby som vytvorila iba jednoduchý stravovací diár, človek čoskoro stratí motiváciu, nechá diár bezmyseľne ležať na stole a miesto toho siahne po zákusku. Keby som vytvorila iba jednoduchú knihu motivačných príbehov, človek by nevedel, kedy a ako začať túto motiváciu používať pre dosiahnutie konkrétneho cieľa.

Preto je práve táto unikátna kombinácia medzi stravovacím diárom a motivačnými príbehmi tým, čo odlišuje môj prístup od všetkých ostatných titulov na trhu.

Môj diár je doslovne sprievodcom, ktorý vás prevedie spoznávaním vašich stravovacích návykov, dodá vám silu a pripomenie vám vaše hodnoty. Bude slúžiť ako váš osobný tréner zdravého životného štýlu.

Dôležitosť motivácie pre chudnutie

Chudnutie je skutočná výzva. To sa nedá obísť. Všetci poznáme, ako ťažko sa udrží disciplína a ako ľahko po skončení diéty naberieme stratenú váhu späť.

Keď sa na to človek pozrie s nadhľadom, tak najčastejšie sa v chudnutí zlyháva preto, že máme pocit neustáleho ukrátenia. Nemôžeme jesť toto, nemôžeme jesť tamto… Vytváranie limitov a bariér v konečnom dôsledku spôsobí opačný efekt – chceme sa vymaniť z ich nadvlády a opäť sa rozjeme.

Preto nebude táto príručka o vytváraní limitov a negatívnych emócií, ale presne naopak – bude o vytváraní pozitívneho vzťahu k potravinám a užívaní si samotného jedenia. To, čo nás bude viesť k nižšej váhe je uvedomovanie si, koľko toho zjeme a ako si to vychutnávame.

Keď som to skúšalana sebe, fungovalo to výborne. Keď to vyskúšala moja kamarátka, aj ona dosiahla skvelé výsledky. Po dokončení štyroch týždňov sme sa cítili energickejšie, zdravšie a zostali sme štíhlejšie – ja o 1,5 kila a moja kamarátka o 2 kilá.

No najväčšiu radosť som mala, keď som dostala nadšenú odozvu od vybraných čitateliek, ktoré mali možnosť si príručku vyskúšať v podobe prototypu.

Práve vďaka tejto spätnej väzbe viem, že to bude mať úspech a pomôže to mnohým ženám na Slovensku spoznať a upraviť svoje stravovacie návyky tak, aby si znížili váhu a spevnili zdravie.


PS. V poslednej časti príbehu o vytváraní sprievodcu chudnutím pre ženy po 50-ke sa pozrieme na finálnu podobu, názov aj obálku.

PPS. Knižka už bola vydaná a môžete si ju zakúpiť na Martinuse.

Nový článok už čoskoro


Raz týždenne posielam svojim čitateľkám email s novým článkom a zaujímavé informácie naviac. Zapíšte sa, ak máte záujem 🙂

Sľubujem, že to bude stáť za to, no ak náhodou nie, budete mať kedykoľvek možnosť sa zo zasielania emailov odhlásiť. A pretože si cením Vaše súkromie, môžete si tiež prečítať moje zásady ochrany osobných údajov, aby ste sa uistili, ako bezpečne zaobchádzam s týmito dátami.